FANDOM

Hamster Edit

Lapsele esimese looma hankimine võib olla tõeline katsumus. Tavaliselt tahetakse koera. Aga kui te ei ole kindel, et laps on valmis koera või kassi eest hoolitsema, võiksite kaaluda hamstri hankimist.

Hamstrid on ideaalsed lemmikloomad väikestele lastele, kuna nad ei vaja palju hoolt ega tee ka kuigi palju musta. Ja mis kõige olulisem, looma muretsemine aitab kindlustada sidet teie ja lapse vahel ning laps saab hamstri eest hoolitsedes arendada endas vastutustunnet.

Näriliste perekonda kuuluvat hamstrit peetakse lääneriikides lemmikloomana alates 1940datest aastatest. Nüüd esineb hamstreid nende looduslikes elupaikades Euroopas ja Aasias suhteliselt vähe ning võimalik, et nende arv vangistuses on isegi suurem.

Valik

Mõistlik on osta üks hamster korraga, sest kaks uustulnukat võivad kaklema minna. Kuna hamstrite sigivus on hämmastav, tuleks isaseid ja emaseid hoida eraldi puurides, kui te just ei taha hamstrikasvandust rajada. Kõige mõistlikum on osta endale kas üksik isane hamster või emane, kellel ei ole poegi. Poeginud emane võib olla kaunis agressiivne ja isegi hammustada.

Eluase

Hamstritele sobib väike puur. Igal loomal peaks olema umbes 0,09 ruutmeetrit ruumi. Puuri valikul peaks pidama silmas seda, et see oleks kergesti puhastatav, kuna hamstripuuri tuleb puhastada vähemalt korra nädalas. Hamstrid on puhtad loomad ning koguvad musta alati ühte kohta, tavaliselt nurka. See teeb puuri koristamise lihtsaks.

Pesapunumise materjalid võivad olla väga erinevad. Sobivad paberiribad, pehme hein, saepuru, kuivanud rohi või mistahes muu puhas, niiskust imav ja õhku läbi laskev materjal. Veepudel on hädavajalik, samuti liikumist võimaldav riist, näiteks ratas.

Tõstmine ja hoidmine

Hamstrid on õrnad, usaldavad ja uudishimulikud. Ehkki nad on ka üsna intelligentsed, vajavad nad harjumiseks veidi aega. Hamstrit võib puurist üsna tihti välja tõsta, et teda õrnalt silitada ja hellitada. Tavaliselt hamstrid ei hammusta ja kui nad seda teevad, siis selleks, et oma kodu kaitsta.

Kui loom on teiega harjunud, laske tal oma kätt ülalt või kõrvalt lähenemas näha, enne kui te ta pihku võtate. Ärge püüdke haarata looma ühest jäsemest. Kummalisel kombel on hamstritel harjumus end pärast sülle võtmist puhastada, täpselt nagu kassidel.

Kuigi hamstrid on loomu poolest ööloomad, harjuvad nad päevase tegevusega kiiresti. Neile meeldib liikuda ning nende jälgimine on lõbus.

Hooldus

Hamstrid ei vaja kuigi palju hoolitsust. Nad on suhteliselt lõhnatud ning neil ei ole tavaliselt parasiite, näiteks kirpe. Nende silmad, mis on küll säravad ja uudishimulikud, ei ole kuigi teravad.

http://naistekas.delfi.ee/kodu/koduaed/hamstrid?id=233203

Also on FANDOM

Random Wiki